سیستم مبارزه در دای دو +لوازم

سیستم مبارزه در دای دو

1.نونهالان: سنین (6 الی 8 سال)، نوجوانان: سنین (9 الی 14 سال)

شیوه مبارزه فقط در غالب تبادل تکنیکهای کیک و پانچ، بدون کومی وازا می باشد. در این شیوه مبارزه، ضربه زدن و نشان دادن ضربه دست در صورت خطا محسوب می شود و در صورت برخورد، نسبت به صدمه وارد شده به حریف درجه خطا بالا می رود. تکنیک هیجی در بدن آزاد است. تکنیک هیزاگری فقط در بدن آزاد می باشد. زمان مسابقه یک راند 30/2 دقیقه ای است که در پایان راند، برنده معرفی می شود.

اوزان: نونهالان (25- ،30- ، 35- ،40- ،40+ ) و نوجوانان (35- ،40- ،45- ،50- ،50+).

2.جوانان(15 الی 18 سال) و بزرگسالان(19 سال به بالا)

الف: نیمه حرفه ای

از آنجاییکه بعضی از رزمی کاران، تمایل به مبارزه ولی نه در حد مبارزات اصلی سبک دای دو دارند، این شیوه مبارزه که تقریباً مانند مسابقات سبک فول کنتاکت است، پیشنهاد می شود. بدین معنا که شرکت کنندگان مجاز به تبادل تکنیکهای کیک و پانچ بدون کومی وازا می باشند. مسابقه با دستکش بوکس و لثه و کاپ و کلاه، بدون محافظ ساق انجام می شود. انجام تکنیکهای هیزا و هیجی در بدن آزاد بوده و زمان درگیری(گرفتن حریف)، 3 ثانیه است. زمان مسابقه سه راند، 2 دقیقه ای با فاصله استراحت 30 الی 45 ثانیه می باشد و برنده در پایان راند سوم و یا رسیدن یکی از شرکت کنندگان به امتیاز ایپون اعلام می شود.

اوزان: جوانان(50- ،55- ،60- ،70- ،70+) و بزرگسالان( 63- ،70- ،80-  ،90- ،90+).

 ب: حرفه ای و لیگ کشوری(جوانان و بزرگسالان)

در این شیوه، محدودیت سنی وجود ندارد و مسابقات در اوزان(60- ،65- ،70- ،75- ،80- ،90- ،90+) برگزار می گردد.

مسابقات به شیوه مسابقات اصلی دای دو(کلاه دای دو، دستکش پنجه ای، کاپ و لثه بدون محافظ ساق)، و بصورت راندهای 3 دقیقه ای با زمان استراحت 60 ثانیه، برگزار شده و مسابقه تا زمانیکه یکی از مسابقه دهندگان به امتیاز ایپون رسیده و یا اعلام عدم توانایی در ادامه مسابقه کند، ادامه پیدا می کند. در هر راند امکان استفاده از تکنیکهای کومی وازا در خاک فقط یکبار، بمدت 30 ثانیه مجاز می باشد.

 

لباس و ملزومات باشگاه دای دو

1.    گی: گی یا همان لباس فرم کاراته یا جودو که دارای آرم سینه و بازو باشد. البته پوشیدن تی شرت مخصوص دای دو، در هنگامی که تمرینات جودو انجام نمی شود، بلامانع است.

     

2.    کاپ (بیضه بند): در مبارزات داخل باشگاه و مسابقات رسمی اجباری است.

3.    دستکش:

 پنجه ای: در مسابقات حرفه ای و هنگام استفاده از کیسه یا میت لازم است.

 بوکس: جهت تمرینات بوکس داخل باشگاه باید تهیه شود.     

4.    کلاه: به دلیل بالا بودن هزینه کلاه اعلا، تهیه آنها معمولاً با همکاری کل هنرجویان و جهت استفاده عموم خواهد بود.  

 

1 نظر

  1. FeermkeceFeermkecesays:

    http://gcialisk.com/ - cialis order online