آب را بجوشانید

 

قال الصادق (ع) : (( الماء المغلّی ینفع مِن کلّ شئی و لایضرّ من شئی ))

آب جوشیده برای هر چیز نافع است و برای هیچ چیزی ضرر ندارد .

 

قال الرّضا ( ع ) : (( الماء المسخن إِذا ، اغلیته سبع غلیات و قلبته مِن إِناء الی إِناء فهو یذهب بالحمّی و ینزل القوّة فی السّاقین و القدمین ))

آب‌گرم وقتی که هفت مرتبه جوشید و آن را از ظرفی به ظرف دیگری بریزی (و بخوری) تب را از بین می‌برد و ساق‌های پا و خود پا را قوّت می‌دهد .

 

قال الرّضا ( ع ) : (( الماء المالح و المیاه الثقیلة فانّها یبیس البطن ))

آب‌شور و آب‌های سنگین موجب یبوست معده است .

 

آب از نظر علمی

درباره آب باید بگویم آب باید حتماً جوشیده خورده شود با این حال تا می‌گوییم آب باید جوشیده مصرف شود می‌گویند آب‌جوشیده مواد معدنی‌اش از بین رفته و به‌درد نمی‌خورد در جواب باید بگویم آب پُر از مواد معدنی مضر است مگر نمک آن ، که ما هم از آب نمک نمی‌خواهیم . چطور بیشتر آب‌هایی که مصرف می‌شود مانند آب سماور و آب‌غذاها جوشیده است حال یک لیوان آب‌خوردنی را که می‌گوییم آن هم باید جوشیده باشد به‌درد نمی‌خورد البته اگر کمی توجّه کنید از اخبارها متوجّه می‌شود که وقتی شهری دچار سیل و یا زلزله می‌شود برای آنکه بیماری شدّت پیدا نکند و اِپیدمی نشود می‌گویند آب را بجوشانید ؛ پس چرا همیشه نجوشانیم ؟ پس چرا همه ، زمانی که غذا درست می‌کنند و آب غذایشان کم می‌شود آب‌جوش در آن می‌ریزند و هر کسی بنا به سطح دانش خود توجیهی می‌آورد و مثلاً می‌گوید آب نجوشیده کیفیت غذا را خراب می‌کند ، روی غذا کف می‌کند ، غذا کِش‌می‌آید و ... ؟

از امام رضا (ع) روایت شده که می‌فرمایند : (( آب نجوشیده سنگین است و وقتی جوشید سبک می‌شود . ))

آب حتی اگر تصفیه شود باید جوشیده خورده شود چون طبق کلام امام (ع) با جوشیدن آب ، وزن مخصوص آن تغییر می‌کند و از سنگین به سبک تبدیل می‌شود و جذر و مدّی که در بدن دائماً ایجاد می‌شود روی آب سبک مانند آب سنگین اثر منفی ندارد و به راحتی با جذر و مدّ بالا و پائین می‌رود و از سلولی به سلول دیگر جابجا می‌شود و ناگهان فشار به عروق مغز نمی‌آورد که این فشار باعث خونریزی مغزی شود علاوه بر آن آب که به راحتی جابجا شود مواد غذایی را به راحتی با خود به سلول‌ها می‌رساند ضمناً آب سبک باعث زیبایی پوست می‌شود به‌خصوص پوست‌صورت و صورت همیشه دارای بشّاشیّت خواهد بود و آب‌سبک وقتی وارد بافت‌ها می‌شود به راحتی خارج می‌شود و جلوگیری از چاقی می‌کند .

اولین چیزی که صهیونیست‌ها در دنیا فاسد کردند آب‌خوردن بود این نقشه یک انگلیسی به نام مِستِر هُمفِر بود که دین وهابیت را ساخت . او طرح داد اگر می‌خواهیم دشمنان ( غیرصهیونیست ) را بکُشیم و به نام ما هم تمام نشود باید آب‌خوردن‌هایشان را مرکزیت بدهیم . منبعی قرار دهیم به نام شرکت آب و از آنجا آب تقسیم به همه خانه‌ها شود  ( چون در ایران همه در خانه‌هایشان چاه داشتند ) و از آنجا سَم در آب بریزیم و همه را بکُشیم . اگر کُشتن به معنای آن بود که همان روز بخورند بمیرند باید بمباران می‌کردند و معنایش آب‌خوردن نبود . برای اینکه آن‌ها را به تدریج بکُشیم تا به اسم ما تمام نشود یک راهش این است که این کار را انجام دهیم و در آب کُلُر بریزیم و کم‌کم فلوراید بریزیم ( فلوراید سرطان زا است چه به دندان زده شود و چه خورده شود ) که هم‌اکنون هر دوی آن‌ها را در آب‌خوردن ما می‌ریزند . فلوراید اولین بار در لندن آزمایش شد و در آب‌خوردن آنجا ریخته شد و دیدند سرطان در لندن بالا رفت فهمیدند که از فلوراید است و حالا آمده‌اند این تجربه را به عنوان علم در مملکت ما انجام می‌دهند .

برگرفته از سایت رسمی دکتر روازاده با پاره ای تغییرات

1 نظر

  1. ChristyChristysays:

    Great article.