چای (مفید یا مضر؟)

 

شایعاتی در رابطه با چای در بعضی جاها شنیده می شود که در زمان حکومت قاجار شخصی به نام کاشف السلطنه با زحمت و مشقات فراوان گیاه چای را از هندوستان در عصایش مخفی کرد و در ایران اشاعه داد . که من با دلیل کذب بودن این شایعه  را به شما عزیزان می گویم . شایسته است بگویم که مگر در آن زمان هندوستان زیر نظر انگلستان نبود و در ایران هم  انگلستان حکومت می کرد پس چطور از انگلیسی ها دزدیده و آمده زیر نظر انگلیسی ها اشاعه داده است و آنها هم اینقدر در فواید آن تبلیغ می کنند .

به جرات می توانم بگویم که چهل سال از عمر ایرانی ها را چای از بین برد و عمرهای 120 ساله را به یکباره به 80 سال رساند .

وقتی چای وارد ایران شد به عنوان یک جنایت درگیری شد بین علما و حکما  با حکومت قاجار ، نامه ای از طرف علما و حکما نوشته شد برای حکومت قاجار که یکی از جمله های آن این است : (( چرا می خواهید در این مملکت گیاهی را باب کنید که حتی بلا نسبت الاغ ها به مزارع آن حمله نمیکنند چای عامل سودا و سودا عامل سرطان است . )) این نامه تند نشان دهنده آن است که چقدر این گیاه سمی است . ضمناً گیاه چای را فقط انسان ها می خورند و آفت نمی زند و اگر مقداری چای در تنگ ماهی بریزید بدلیل این سم قوی تمام ماهی ها می میرند . چای سیاه و چای سبز هر دو همان گیاه هستند با دو طریق فرآوری متفاوت که هر دو آنها سمی و عامل سرطان است .

 

قسمتی کوچک از مضرات چای عبارتند است :

 

1- ایجاد سکته 2- زیاد شدن اسید معده و در نتیجه ناراحتی و زخم معده 3- ناراحتی و سائیدگی استخوان 4- دیسک کمر 5- ایجاد سنگ های کلیوی 6- ایجاد تومورهای کلسیمی مغز 7- سرطان مری و معده 8- تحریک اعصاب و مانع آرامش ( چای باعث خستگی فکری می شود و سطح تفکر را پایین می آورد . اینکه بعضی می گویند وقتی چای می خوریم خستگی مان در می رود به خاطر اعتیاد آنها به چای است ؛ مانند رفع شدن خستگی معتادین به مواد مخدر وقتی که این مواد را مصرف می کنند ) 9- ایجاد کم خونی 10- فراموشی و در دراز مدت آلزایمر( از دست دادن حافظه ) 11- صدمه زدن شدید به کبد و کلیه ها و بسیاری از اندام های بدن 12- کوتاه شدن عمر و ...

بعضی می پرسند : ((پس چرا خداوند این گیاه را آفرید .)) ، در این باره باید بگویم شاید هیچ گیاهی مانند آن هوا را از آلودگی پاک نمی کند در شمال کشور جاهایی که چای می کارند عالی ترین هوا را دارد ؛ می توانند این گیاه را در بلوارها بکارند تا هوای آلوده شهرها را پاک کند .

 

حال باید بگوییم اگر چای نخوریم پس چه بخوریم :

نوشیدنی ها را به دو قسمت نوشیدنی های سرد و نوشیدنی های گرم می توان تقسیم کرد :

 

نوشیدنی های گرم :

 

این نوشیدنی ها را می توانید مانند چای (های سمی ) امروزی دم کنید و بعد از دم کردن و صاف کردن برای شیرین شدن آن بهتر است یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی را در آن حل کنید و همچنین می توانید آن را با خرما و کشمش بنوشید . همچنین می شود بنا به سلیقه خود مخلوط این گیاهان را استفاده کنید .

 

برخی از آنها عبارتند از :

 

1-    بادرنجبویه ( چایی که حضرت علی (ع) می نوشیدند ) که برای حافظه  و آرامش اعصاب مفید است .

2-    میوه نسترن که دارای ویتامین ث طبیعی است .

3-    زیرفون

4-    به لیمو

5-    چای کوهی که برای آرامش اعصاب بسیار عالی است .

6-    پونه

7-    گیاه پولک

8-    چوب دارچین

و ...

 

نوشیدنی های سرد :

 

1-    شربت آبلیمو ( آب + آبلیموی طبیعی غیر کارخانه ای + گلاب + عسل طبیعی )

2-    شربت بید مشک ( آب + عرق بید مشک غیر کارخانه ای + گلاب + عسل طبیعی )

3-    شربت بهار نارنج ( آب + عرق بهار نارنج غیر کارخانه ای + گلاب + عسل طبیعی )

4-    شربت زعفران ( آب + زعفران ساییده + گلاب + عسل طبیعی )

5-    شربت سکنجبین ( آب + سکنجبین غیر کارخانه ای عسلی )

و ...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...